Badania dotyczące obecności firm japońskich w sektorze usług poza Japonią

Mar 21, 2013

Japońska Organizacja Handlu Zagranicznego (JETRO) przeprowadziła badania wśród 5.876 firm w branży usługowej (okres ankietowania: od października do listopada 2012).

Celem badania jest stwierdzenie, ile firm japońskich znalazło swoje miejsce w sektorze usług poza Japonią, jakie kraje lub miasta przyciągnęły ich największą uwagę, w jaki sposób firmy rejestrowano. Chociaż w Japonii sektor usług wypracowuje aż 70% PKB, jego tempo ekspansji zagranicznej pozostaje na niskim poziomie w porównaniu do innych krajów rozwiniętych.
Jednakże, ze względu na takie wskaźniki jak recesja, spadek liczby ludności i kurczenie się rynku będące efektem starzenia się społeczeństwa, wiele japońskich firm aktywnie rozważa rozszerzenie działalności na inne kraje. W związku z tym wskaźnik ekspansji japońskiego przemysłu usługowego może zacząć gwałtownie wzrastać w przyszłości. Badanie JETRO ma na celu opisanie istniejącej sytuacji i wyzwań stojących przed japońskimi firmami, co również stanowi wsparcie dla tych firm, które dopiero planują rozszerzenie działalności poza granice kraju.

Pełen raport zostanie opublikowany pod koniec marca, tymczasem udostępniamy najważniejsze wnioski.

Pełna treść informacji prasowej:
https://www.jetro.go.jp/en/news/releases/20130321414-news

Źródło: JETRO