Polka laureatką konkursu Japońskiej Rady Handlu Zagranicznego

Mar 12, 2009

W dniu 9 stycznia 2009 r. w Tokio odbyła się ceremonia wręczenia nagród zwycięzcom konkursu Japońskiej Rady Handlu zagranicznego (JFTC) na najlepszy esej w 2008 r.

Temat ubiegłorocznej edycji konkursu brzmiał: "The Possibility of ‘Japanese-Style Business Models' for Preserving the Earth." Do JFTC napłynęło 151 prac z 35 państw. Po przestudiowaniu wszystkich esejów komisja wyłoniła 4 prace, których autorom przyznano 4 wyróżnienia specjalne. W tej edycji konkursu Komisja nie przyznała 1 nagrody głównej.

Laureatką jednej z nagród jest Kamila PIECZARA, 24-letnia absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, autorka pracy: "Reinforcing the Japanese Brand as Environmental Leader: The Role for Corporation"To other site.
W swoim eseju autorka argumentuje, że Japonia jest liderem w zakresie ochrony środowiska, a japoński biznes jest znakomicie przygotowany na podjęcie wyzwań, jakie pojawiają się w tym obszarze w XXI wieku, ponieważ Japonia potrafi zamienić ograniczenia w możliwości dla biznesu. Sytuacja taka nie byłaby możliwa bez rosnącej liczby konsumentów żądających produktów przyjaznych dla środowiska oraz przedsiębiorstw, które poszukują nowych strategii ekologicznych. Postęp w dążeniu do ochrony środowiska jest możliwy dzięki zaangażowaniu zwykłych ludzi, którzy prowadzą ekologiczny styl życia – segregują śmieci i wybierają ekologiczne produkty oraz opakowania. Według autorki eseju to właśnie zaangażowanie i determinacja Japończyków buduje świadomość na temat środowiska naturalnego w Japonii, a także poza jej granicami oraz przyczynia się do zrównoważonego rozwoju w skali światowej. [...]

Autorce serdecznie gratulujemy sukcesu.

Streszczenie eseju: http://www.jftc.or.jp/english/discourse/data2008/point.html#1To other site

Pełna informacja na stronie Ambasady RP w Tokio: http://www.tokio.polemb.net/index.php?document=378To other site

JFTC: http://www.jftc.or.jp/english/discourse/index.htmlTo other site